Czym jest Biblia?

Czym jest Biblia?
 
 
Odpowiedzi uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego szukali na wystawie PT.: KSIĘGA, KTÓRA PRZETRWAŁA WIEKI. HISTORIA BIBLII.

Zaprezentowane przez organizatorów materiały pokazywały, w jaki sposób i w jakiej formie Pismo Święte dotarło do naszych czasów.
Wszystkie informacje wzbudzały zainteresowanie zwiedzających. 
 

Pierwsze spotkanie online z niezwykłą Susan Marie Sesay i jej podopiecznymi z Save the Young Girls Foundation z Sierra Leone

W dniu 29 listopada 2018 r. odbyło się pierwsze spotkanie online z niezwykłą Susan Marie Sesay i jej podopiecznymi z Save the Young Girls Foundation z Sierra Leone. 
47108139 507625079716940 1372073572389879808 n
Lekcje online (prowadzone w języku angielskim) są częścią projektu Face to face - International Education and Humanitarian Organisation, w której uczestniczy klasa II a LO pod opieką wychowawcy Anny Skiendziel, nauczycielki języka angielskiego Iwony Janeckiej.
46849209 1195387477278114 5305835317092155392 n
 
Projekt nie ogranicza się tylko do spotkań w sieci, ale również pomocy humanitarnej oraz edukacyjnej.
A ta jest im nadzwyczaj potrzebna, szczególnie dziewczynkom, których sytuacja w tym państwie jest tragiczna. To w Sierra Leone występuje największy na świecie wskaźnik zgonów podczas porodów oraz zgonów kobiet w ciąży. Jedyną dla nich szansą jest edukacja i organizacje jak Save the Young Girls Foundation. Jednak bez pomocy z zewnątrz Susan i jej podopieczne nie mają najmniejszych szans, bo na co dzień często brakuje jedzenia.
46973979 407421456461620 1102816076829294592 n
 
O przebiegu projektu będziemy jeszcze niejednokrotnie informować!
46953514 1583293828439202 5829156775504379904 n

Więcej na temat organizacji, z którą będziemy współpracować: https://tiny.pl/thfn2
 

Nasze doświadczenie w edukacyjno-badawczym Programie GLOBE zostało zaprezentowane na międzynarodowym spotkaniu w Szwajcarii.

W dniach 15 – 18 marca 2018 roku w Leysin American School  w Szwajcariiodbyło się spotkanie robocze poświęcone  naukom obywatelskim w edukacji szkolnej - „Citizen Science in the Classroom”w którym udział wzięli eksperci z zakresu edukacji, naukowcy oraz nauczyciele przedmiotów ścisłych.

W grupie 30 osób znalazło się 5 nauczycieli Programu GLOBE w Europie, w tym nauczycielka z Polski – Katarzyna Kwiatek-Grabarska.

Spotkanie miało na celu wywołanie krytycznej dyskusji między uczestnikami, którzy wspólnie zastanawiali się nad możliwościami zsynchronizowania  nauk obywatelskich „Citizen Science”  i  edukacji szkolnej oraz wypracowaniu metod i narzędzi mających na celu wzmacnianie nauk obywatelskich szkołach.

Warsztaty zostały zorganizowane w przez COST Action ( Europejski Program Współpracy w Dziedzinie Badań Naukowo-Technicznych) oraz Europejskie Stowarzyszenie Nauk Obywatelskich (ECSA).

W trakcie kilku dni odbyło się wiele sesji warsztatowych, plenarnych oraz dyskusji.
W ich trakcie uczestnicy spotkania prezentowali swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie nauk obywatelskich.

Jedna z sesji była w całości poświęcona Programowi GLOBE i jego roli w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.

Pani Katarzyna Kwiatek-Grabarska przedstawiła:

1. Poster

 “How To Encourage Students To Become  Citizen Scientists? Citizen Science in a field of Earth Sciences at Complex of Schools No.5 in Zabrze, Poland”

poster COST

2. oraz prezentację

“Can students become Citizen Scientists? The role of educational environmental programs in teaching science at school.”

Zarówno poster jak i prezentacja miały na celu ukazanie korzyści płynących z udziału w  projektach edukacyjnych wspierających  nauki przyrodnicze w szkołach i kształtowanie postaw badawczych wśród młodych ludzi,  ze szczególnym uwzględnieniem Programu GLOBE.

preze

 

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Zabrzu uczestniczy w Programi GLOBE od 10 lat i doświadczenie nauczycieli podejmujących dzialania GLOBOWE jest bardzo duże.

Uczestnicy spotkania wzięli również udział w corocznych targach naukowych  GLOBE Day, organizowanych przez szkołę - Leysin American School.
Podczas tego dnia uczniowie szkoły prezentowali swoje projekty badawcze w dziedzinie nauk ścisłych. 
Dzień ten rozpoczął wykład Mary Ford - Dyrektor ds. Programów Edukacyjnych w National Geographic Society w Waszyngtonie,  a zakończył się prezentacją Margaret Gold, która odpowiedzialna jest za rozwój  technologii mobilnych i internetowych wspomagających naukę  w Muzeum Historii Naturalnej  w Londynie. Margaret Gold również koordynuje i wspiera projekty Citizen Science.
Prelegentki odniosły się do efektów swojej pracy na polu nauk obywatelskich i edukacji.

Finalnie, główny cel spotkania, czyli opracowywanie praktycznych rozwiązań dla budowania przyszłości nauk obywatelskich w szkołach, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania narzędzi szkoleniowych, w tym filmów wideo i MOOC został zrealizowany. 
Opracowano wstępną koncepcję warsztatów szkoleniowych i MOOC mającą na celu zwiększeni synergii między nauką obywatelską a edukacją szkolną. 
Szczególnie aktywnie włączyła się w przygotowanie propozycji szkoleniowych dla nauczycieli przedmiotów ścisłych grupa nauczycieli Programu GLOBE.

Udział w warsztatach pozwolił również na pogłębienie wiedzy z zakresu nauk obywatelskich. Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami pozwoliła wrócić uczestniczce spotkania z całą gamą nowych inspiracji, które może teraz wprowadzać do pracy z uczniami, a także dzielić się nimi z innymi nauczycielami.

Całe spotkanie odbywało się w niezwykłej, alpejskiej scenerii, w miejscowości Leysin, położonej w zachodniej części Szwajcarii, w kantonie Vaud, w miejscu gdzie Prealpy Fryburskie spotykaj się z Alpami Berneńskimi.

Opracowała: Katarzyna Kwiatek-Grabarska


Kodowanie w ZSO nr 5 w Zabrzu – podsumowanie I półrocza!

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Zabrzu kładzie szczególny nacisk na kształtowanie umiejętności myślenia komputacyjnego  wśród uczniów każdego poziomu edukacyjnego od kilku lat.

Nasze propozycje, które wprowadzamy na lekcjach informatyki oraz zajęciach dodatkowych,  okazały się zbieżne z głównym celem nowej podstawy programowej, którym jest wprowadzenie powszechnego nauczania programowania, czyli  kompetencji kluczowej XXI wieku.

Dlaczego to jest ważne?

Umiejętności programowania są niezwykle ważne dla przyszłości rynku pracy. 
Według Grand Coallition for Digital Jobs, siła robocza w sektorze związanym z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi stanowiła w 2011 r. w Europie 6,67 miliona osób, co stanowi jedynie 3,1% osób zatrudnionych w Europie. Komisja Europejska alarmuje, że do 2020 roku zabraknie 900 tys. specjalistów w tej dziedzinie.

Źródło: https://codeweek.org.pl/o-projekcie/


Zatem:

W pierwszym połroczu 2017/2018 intensywnie włączyliśmy się w następujące akcje:

Computer Science Education Week - Tydzień Edukacji Informatycznej.

W ramach tego tygodnia przeprowadzane jest na całym świecie wydarzenie HOUR of CODE.

Godzina Kodowania to akcja globalna, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.

Uczniowie z DWÓJKI włączyli się do międzynarodowego grona młodych programistów i na lekcjach informatyki próbowali swoich sił stawiając pierwsze kroki m.in. w tematach Star Wars i Minecraft!

 

 

Code Week – Europejski Tydzień Kodowania

Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

Warsztaty, szkolenia, debaty i różne inne wydarzenia, które odbywają się w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, także w Polsce, mają służyć zachęcaniu do nauki kreatywnego programowania. 
Tydzień Kodowania jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, wykształcenia, płci, etc. 
Każdy może zacząć się uczyć programowania i nabyć nowe kompetencje związane z kodowaniem. Chodzi o to, żeby pokazać, że kodowanie nie jest zarezerwowane dla wybranych i każdy może się go nauczyć.

 

 

„Uczymy dzieci programować” – czyli zajęcia kodowania dla najmłodszych uczniów szkoły.

W naszej szkole już pierwszoklasiści wiedzą czym jest KOD i jak sprawić by ich ROBOT - #OZOBOT wykonywał polecenia!

Szkoła Podstawowa nr 37 zakupiła 4 roboty – OZOBOTY – dzięki, którym już siedmiolatkowie mogą stawiać pierwsze kroki w kodowaniu! czyli mały, ale bardzo inteligentny robot, którego programujemy!

 

22405986 1478502245561012 2759881716021263313 n

 

U Nas - Edukacja informatyczna jest przez wielkie "O" jak #OZOBOT !
Czyli świetna zabawa uruchamiająca kreatywne myślenie! 

OZOBOTY między innymi, szukały prezentów ukrytych w workach Mikołajów, planowały drogę szkoły, wybrały się w podróż do Paryża!

 


Wszystko to oczywiście połączone było z świetną zabawą!

https://www.facebook.com/SP37wZabrzu/videos/1501548753256361/

 

23319408 1500827133328523 8463518297324202036 n

 

U źródeł programowania – projekt, który jest realizowany przy współpracy z ogólnopolskim projektem edukacyjnym - Mistrzowie Kodowania

 

16406925 1322858931108966 6522640657265664626 n
Zajęcia odbywają się w soboty i prowadzi je mgr inż. Przemysław Śmiejek - nauczyciel Informatyki w ZSO nr 5.

 

 

http://mistrzowiekodowania.pl/

https://code.org/

http://codeweek.eu/

https://www.facebook.com/UZrodelProgramowania/

 

Mamy nadzieję, że nasze działania spowodują, że słowa kodowanie, programowanie, algorytm zostaną odczarowane, przestaną wywoływać lęk a nasi uczniowie w przyszłości łatwiej odnajdą się na wymagającym rynku pracy!

 

Opracowała: Katarzyna Kwiatek-Grabarska, nauczyciel Edukacji Informatycznej i Informatyki.


Podkategorie