"Włochy od kuchni", czyli jest POWER!

Uczestnicy projektu "Włochy od kuchni" wyruszyli 17 listopada 2019 r.  do Mediolanu.
Dwunastu uczniów II Liceum Ogólnokształcącego w Zabrzu  będzie w najbliższym tygodniu poznawać tajniki włoskiej kultury i języka. W planach zajęcia CLIL, budowanie robotów, zwiedzanie zabytków i warsztaty kulinarne.

Projekt #POWER. Jest moc!

"Włochy od kuchni!" - Dzień drugi Projektu :)

Zaczynamy od degustacji regionalnych potraw. Smaki północnych Włoch. Próbowaliśmy Pizzoccheri della Valtellina -zaskakującego połączenia makaronu żytniego z botwinką i...ziemniakami, a na deser - Tiramisu!

Poniedziałkowe zajęcia w projekcie "Włochy od kuchni" miały charakter pracy w grupach polsko-włoskich. Uczestnicy poznali tradycyjne potrawy i ... szkolną kuchnię od kuchni!

Uczestniczyli również w lekcji historii i geografii (CLIL).
Projekt #POWER. Jest moc!

Nocą napłynęły do nas kolejne wieści z Włoch :)

Dzień 3 Projektu:

Wczorajszy dzień był niezwykle aktywny dla uczestników projektu "Włochy od kuchni":

Dzień rozpoczął się od warsztatów robotyki - Robotics workshop - w końcu na Marsie też ktoś musi dostarczać pizzę!

Następnie uczestnicy podziwiali niezwykłą architekturę Busto Arsizio - Liberty style- stylowa pomimo deszczu. Odkrywali tajniki "małego Manchesteru" czyli słynącego z kunsztownie wykonanych tkanin Busto Arsizio.

Dzień zwieńczyła wieczorna wyprawa do Mediolanu - zwiedzanie i poznawanie nowych smaków.

Dzień 4 Projektu:

Najbardziej ekscytujące chwile naszego pobytu we Włoszech?
Na dzisiaj to wspinaczka prawie na dach (mediolańskiego) świata i uczta dla melomanów - prawie premiera opery "Tosca" w La Scali! Dla niewtajemniczonych: z zapartym tchem podziwialiśmy widok z dachu Katedry Duomo oraz próbę spektaklu w operze. Emocji moc!
Więcej dzieł sztuki podziwialiśmy w kościołach Madonna delle Grazie, św. Maurycego i św. Ambrożego, a także w galerii sztuki Pinacoteca Brera.

Chwilę zadumy przeżyliśmy spoglądając w ciszy na niezwykłą pracę Michała Anioła: Pietę Rondanini w Palazzo Sforzesco.

Dzień 5 Projektu:

Czwartkowy poranek w #IdeaLab to spotkanie z wirtualną rzeczywistością oraz całkiem namacalną żywnością - na lokalnym targu. W skrócie: zastosowanie #VR w nauczaniu oraz poznawanie lokalnych warzyw i owoców morza.

Czwartek w Italii - ciąg dalszy relacji:

Po południu wizyta w ogromnej szkole gastronomicznej (1600 uczniów) i uczta przygotowana przez jej uczniów w "treningowej" restauracji, a po niej coś dla ducha: zwiedzanie Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
#POWER "Włochy od kuchni"

Wieczorem sprawdzaliśmy jak powstaje prawdziwa włoska pizza!

Dzień 6 Projektu:

Włochy żegnają nas deszczem..... od Como po Mediolan. Jezioro wychodzi z brzegów, a George Clooney nie wyszedł na balkon swojej willi, aby nam pomachać. Za to Volta pozwolił się sfotografować ;)
W Muzeum Nauki i Techniki czekała oczywiście wystawa o jedzeniu - Tutti a tavola! A prócz tego łódź podwodna, telegraf, rakieta i mnóstwo interaktywnych atrakcji. Żal wychodzić z muzeum i żal wyjeżdżać...

Dzień 7 Projektu - ostatni:

W sobotni poranek - już czekała na nas Malpensa. Jeszcze rzuciliśmy okiem na dzieła sztuki na dworcu...
I już goniliśmy cień samolotu z głową w puszystych chmurkach...

Tęsknimy za BELLA ITALIA!

#POWER "Włochy od kuchni"