Relacja z seminarium kontaktowego ‘Integration of gamification into curriculum’

Nadrzędna kategoria: Realizowane programy Kategoria: eTwinning
Opublikowano

20160609 002340 resizedRelacja z seminarium kontaktowego eTwinning
‘Integration of gamification into curriculum’

(Wilno, 8-11.06.2016)

Co może robić grupa 60 nauczycieli z 10 krajów europejskich przez 3 dni?
Oczywiście…świetnie się bawić! Jakżeby inaczej, jeżeli tematem ich spotkania jest gamifikacja w edukacji.

Już pierwsze chwile w sali wykładowej i nietypowe „lodołamacze” pozwalają oswoić się z nowymi ludźmi wokół.

Szybko (pierwsza gra!) porównujemy nasze zainteresowania zawodowe i oczekiwania dotyczące seminarium, dzielimy się na grupy i błyskawicznie wymyślamy pantomimę, która zilustruje temat planowanego projektu.

Ktoś kiedyś powiedział „All teachers are failed actors”.
Sądząc po entuzjazmie, z jakim wybiegamy na zaimprowizowaną scenę, rzeczywiście w każdym nauczycielu jest coś z aktora. W Wilnie jeszcze wielokrotnie będziemy mogli te aktorskie pierwiastki przetestować.

 

Przed nami trzy dni wytężonej pracy.
W programie informacje o tym, jak stworzyć dobry projekt w eTwinningu, jak używać urządzeń mobilnych w klasie (tak, tak – chodzi też o te komórki, które bywają w szkole na wygnaniu!) oraz jak stosować techniki znane z gier do motywowania uczniów.

Przy okazji poznajemy bliżej nauczycieli pracujących w naszej grupie: Węgra, którego ulubioną kreskówką jest czeski Krecik, Austriaka – naukowca i nauczyciela w jednym, który mieszka w dzielnicy, gdzie samochody są zakazane, Chorwata – dowcipnego miłośnika książek czy włoskiego nauczyciela wyśpiewującego „O sole mio”.
I wygrywamy kolejną grę – mamy najwięcej kliknięć na naszą flagę, do której linki zamieszczaliśmy w portalach społecznościowych!

20160610 102032 resizedPracy jest tyle, że przerwy kawowe skracamy do 5 minut, a nawet na posiłkach siadamy w grupach roboczych i między zupą a drugim daniem dzielimy się projektowymi pomysłami. Zdarzają się nam też dodatkowe atrakcje: dłuższa przerwa poobiednia spędzona w pobliskim parku staje się okazją do zobaczenia na litewskim niebie dwóch F-16.

20160609 093416 resized

Dni na szkoleniu mijają błyskawicznie. Opisujemy szczegółowo nasz grupowy projekt, rejestrujemy go na platformie eTwinningu, dowiadujemy się, jak poruszać się po świecie eTwinningLive, podziwiamy pomysły innych grup i słyszymy komentarze ambasadorów programu na temat jakości przedstawionych projektów, a potem naszą grupą wychodzimy na środek i przedstawiamy założenia własnego projektu. Ciekawe, czy spodoba się naszym uczniom?

Później jeszcze króciutka wycieczka po centrum w strugach deszczu i oficjalny obiad z niespodzianką: występami miejscowego zespołu ludowego. I nadzieja, że uda się w nowym roku szkolnym wykorzystać Blendspace, TaleBlazer i GoConqr czy Kahoot. Let’s have fun!

Opracowała: Uczestniczka seminarium Beata Dziembała, nauczyciel ZSO nr 5 w Zabrzu