EDUSCIENCE

 Nasza szkoła przystąpiła w październiku  2014 roku do projektu EDUSCIENCE, w 

ramach którego uczniowie będą mogli m.in. odbierać bezpośrednie transmisje satelitarne ze stacji polarnej na Spitsbergenie i statku badawczego „Oceania” czy wziąć udział w lekcjach prowadzonych w obserwatoriach sejsmologicznych, muzeach geologicznym i archeologicznym lub uczestniczyć w lekcjach on-line z naukowcami Polskiej Akademii Nauk.

Uzyskaliśmy również dostęp do platformy e-learningowej, na której gromadzone są setki godzin lekcji i pokazów prowadzonych przez naukowców zajmujących się m.in. oceanologią, sejsmologią, badaniami kosmicznymi czy fizyką atmosfery.

EDUSCIENCE to fantastyczna okazja do tego, by zainteresować młodych ludzi  najprawdopodobniej najciekawszą dziedziną wiedzy, jaką jest nauka o Ziemi!



EDUSCIENCE to „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE”.
Jest to największy projekt innowacyjny realizowany w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych.

 

Więcej na stronie projektu EDUSCIENCE

 

Zajęcia w Obserwatorium Sejsmologicznym PAN

6 października 2015 r. uczniowie liceum i gimnazjum, szczególnie zainteresowani naukami geofizycznymi,12074674 822485961201697 646447653701447166 n uczestniczyli w zajęciach w Obserwatorium Geofizycznym Polskiej Akademii Nauk w Raciborzu w ramach zajęć organizowanych przez EDUSCIENCE, projektu do którego przystąpiliśmy w zeszłym roku.

A EDUSCIENCE to fantastyczna okazja do tego, by zainteresować młodych ludzi najprawdopodobniej najciekawszą dziedziną wiedzy, jaką jest nauka o Ziemi!

EDUSCIENCE to „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE”.
Jest to największy projekt innowacyjny realizowany w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych.

Warsztaty dotyczące trzęsień ziemi organizowane są w raciborskim Obserwatorium Sejsmologicznym. To unikalny pod względem architektonicznym kompleks naukowo-badawczy, w którym niemal od początku XX wieku prowadzona jest rejestracja fal sejsmicznych. Jest to również miejsce, w którym w pierwszej połowie XX w. konstruowana była aparatura pomiarowa, czemu poświęcona jest mała ekspozycja muzealna. Z wielką pasją o przyczynach powstawania trzęsień ziemi oraz w jaki sposób rejestrujemy fale sejsmiczne opowie kierownik obserwatorium.

Zagadnienia poruszane podczas zajęć w obserwatorium:
-historia raciborskiego obserwatorium oraz postać prof. Mainki,
-historia i zasady działania sejsmologicznej aparatury pomiarowej,
-rodzaje fal sejsmicznych,
-przyczyny i źródła trzęsień ziemi,
-lokalizacja źródeł trzęsień ziemi (światowa, europejska i ogólnopolska sieć sejsmologiczna), źródła naturalne i antropogeniczne,
-katastrofy sejsmologiczne (przykłady).
Ponadto uczniowie wzięli udział w doświadczeniach fizycznych opartych na zagadnieniach związanych z prądem elektrycznym i działaniem pola magnetycznego.

Wyjazd zorganizowany był w ramach zajęć terenowych z geografii.
‪#‎eduscience