Kodowanie w ZSO nr 5 w Zabrzu – podsumowanie I półrocza!

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Zabrzu kładzie szczególny nacisk na kształtowanie umiejętności myślenia komputacyjnego  wśród uczniów każdego poziomu edukacyjnego od kilku lat.

Nasze propozycje, które wprowadzamy na lekcjach informatyki oraz zajęciach dodatkowych,  okazały się zbieżne z głównym celem nowej podstawy programowej, którym jest wprowadzenie powszechnego nauczania programowania, czyli  kompetencji kluczowej XXI wieku.

Dlaczego to jest ważne?

Umiejętności programowania są niezwykle ważne dla przyszłości rynku pracy. 
Według Grand Coallition for Digital Jobs, siła robocza w sektorze związanym z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi stanowiła w 2011 r. w Europie 6,67 miliona osób, co stanowi jedynie 3,1% osób zatrudnionych w Europie. Komisja Europejska alarmuje, że do 2020 roku zabraknie 900 tys. specjalistów w tej dziedzinie.

Źródło: https://codeweek.org.pl/o-projekcie/


Zatem:

W pierwszym połroczu 2017/2018 intensywnie włączyliśmy się w następujące akcje:

Computer Science Education Week - Tydzień Edukacji Informatycznej.

W ramach tego tygodnia przeprowadzane jest na całym świecie wydarzenie HOUR of CODE.

Godzina Kodowania to akcja globalna, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.

Uczniowie z DWÓJKI włączyli się do międzynarodowego grona młodych programistów i na lekcjach informatyki próbowali swoich sił stawiając pierwsze kroki m.in. w tematach Star Wars i Minecraft!

 

 

Code Week – Europejski Tydzień Kodowania

Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

Warsztaty, szkolenia, debaty i różne inne wydarzenia, które odbywają się w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, także w Polsce, mają służyć zachęcaniu do nauki kreatywnego programowania. 
Tydzień Kodowania jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, wykształcenia, płci, etc. 
Każdy może zacząć się uczyć programowania i nabyć nowe kompetencje związane z kodowaniem. Chodzi o to, żeby pokazać, że kodowanie nie jest zarezerwowane dla wybranych i każdy może się go nauczyć.

 

 

„Uczymy dzieci programować” – czyli zajęcia kodowania dla najmłodszych uczniów szkoły.

W naszej szkole już pierwszoklasiści wiedzą czym jest KOD i jak sprawić by ich ROBOT - #OZOBOT wykonywał polecenia!

Szkoła Podstawowa nr 37 zakupiła 4 roboty – OZOBOTY – dzięki, którym już siedmiolatkowie mogą stawiać pierwsze kroki w kodowaniu! czyli mały, ale bardzo inteligentny robot, którego programujemy!

 

22405986 1478502245561012 2759881716021263313 n

 

U Nas - Edukacja informatyczna jest przez wielkie "O" jak #OZOBOT !
Czyli świetna zabawa uruchamiająca kreatywne myślenie! 

OZOBOTY między innymi, szukały prezentów ukrytych w workach Mikołajów, planowały drogę szkoły, wybrały się w podróż do Paryża!

 


Wszystko to oczywiście połączone było z świetną zabawą!

https://www.facebook.com/SP37wZabrzu/videos/1501548753256361/

 

23319408 1500827133328523 8463518297324202036 n

 

U źródeł programowania – projekt, który jest realizowany przy współpracy z ogólnopolskim projektem edukacyjnym - Mistrzowie Kodowania

 

16406925 1322858931108966 6522640657265664626 n
Zajęcia odbywają się w soboty i prowadzi je mgr inż. Przemysław Śmiejek - nauczyciel Informatyki w ZSO nr 5.

 

 

http://mistrzowiekodowania.pl/

https://code.org/

http://codeweek.eu/

https://www.facebook.com/UZrodelProgramowania/

 

Mamy nadzieję, że nasze działania spowodują, że słowa kodowanie, programowanie, algorytm zostaną odczarowane, przestaną wywoływać lęk a nasi uczniowie w przyszłości łatwiej odnajdą się na wymagającym rynku pracy!

 

Opracowała: Katarzyna Kwiatek-Grabarska, nauczyciel Edukacji Informatycznej i Informatyki.


Kodowanie w ZSO nr 5 w Zabrzu – podsumowanie I półrocza!

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Zabrzu kładzie szczególny nacisk na kształtowanie umiejętności myślenia komputacyjnego  wśród uczniów każdego poziomu edukacyjnego od kilku lat.

Nasze propozycje, które wprowadzamy na lekcjach informatyki oraz zajęciach dodatkowych,  okazały się zbieżne z głównym celem nowej podstawy programowej, którym jest wprowadzenie powszechnego nauczania programowania, czyli  kompetencji kluczowej XXI wieku.

Dlaczego to jest ważne?

Umiejętności programowania są niezwykle ważne dla przyszłości rynku pracy. 
Według Grand Coallition for Digital Jobs, siła robocza w sektorze związanym z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi stanowiła w 2011 r. w Europie 6,67 miliona osób, co stanowi jedynie 3,1% osób zatrudnionych w Europie. Komisja Europejska alarmuje, że do 2020 roku zabraknie 900 tys. specjalistów w tej dziedzinie.

Źródło: https://codeweek.org.pl/o-projekcie/


Zatem:

W pierwszym połroczu 2017/2018 intensywnie włączyliśmy się w następujące akcje:

Computer Science Education Week - Tydzień Edukacji Informatycznej.

W ramach tego tygodnia przeprowadzane jest na całym świecie wydarzenie HOUR of CODE.

Godzina Kodowania to akcja globalna, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.

Uczniowie z DWÓJKI włączyli się do międzynarodowego grona młodych programistów i na lekcjach informatyki próbowali swoich sił stawiając pierwsze kroki m.in. w tematach Star Wars i Minecraft!

 

 

Code Week – Europejski Tydzień Kodowania

Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

Warsztaty, szkolenia, debaty i różne inne wydarzenia, które odbywają się w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, także w Polsce, mają służyć zachęcaniu do nauki kreatywnego programowania. 
Tydzień Kodowania jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, wykształcenia, płci, etc. 
Każdy może zacząć się uczyć programowania i nabyć nowe kompetencje związane z kodowaniem. Chodzi o to, żeby pokazać, że kodowanie nie jest zarezerwowane dla wybranych i każdy może się go nauczyć.

 

 

„Uczymy dzieci programować” – czyli zajęcia kodowania dla najmłodszych uczniów szkoły.

W naszej szkole już pierwszoklasiści wiedzą czym jest KOD i jak sprawić by ich ROBOT - #OZOBOT wykonywał polecenia!

Szkoła Podstawowa nr 37 zakupiła 4 roboty – OZOBOTY – dzięki, którym już siedmiolatkowie mogą stawiać pierwsze kroki w kodowaniu! czyli mały, ale bardzo inteligentny robot, którego programujemy!

 

22405986 1478502245561012 2759881716021263313 n

 

U Nas - Edukacja informatyczna jest przez wielkie "O" jak #OZOBOT !
Czyli świetna zabawa uruchamiająca kreatywne myślenie! 

OZOBOTY między innymi, szukały prezentów ukrytych w workach Mikołajów, planowały drogę szkoły, wybrały się w podróż do Paryża!

 


Wszystko to oczywiście połączone było z świetną zabawą!

https://www.facebook.com/SP37wZabrzu/videos/1501548753256361/

 

23319408 1500827133328523 8463518297324202036 n

 

U źródeł programowania – projekt, który jest realizowany przy współpracy z ogólnopolskim projektem edukacyjnym - Mistrzowie Kodowania

 

16406925 1322858931108966 6522640657265664626 n
Zajęcia odbywają się w soboty i prowadzi je mgr inż. Przemysław Śmiejek - nauczyciel Informatyki w ZSO nr 5.

 

 

http://mistrzowiekodowania.pl/

https://code.org/

http://codeweek.eu/

https://www.facebook.com/UZrodelProgramowania/

 

Mamy nadzieję, że nasze działania spowodują, że słowa kodowanie, programowanie, algorytm zostaną odczarowane, przestaną wywoływać lęk a nasi uczniowie w przyszłości łatwiej odnajdą się na wymagającym rynku pracy!

 

Opracowała: Katarzyna Kwiatek-Grabarska, nauczyciel Edukacji Informatycznej i Informatyki.


Kodowanie w ZSO nr 5 w Zabrzu – podsumowanie I półrocza!

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Zabrzu kładzie szczególny nacisk na kształtowanie umiejętności myślenia komputacyjnego  wśród uczniów każdego poziomu edukacyjnego od kilku lat.

Nasze propozycje, które wprowadzamy na lekcjach informatyki oraz zajęciach dodatkowych,  okazały się zbieżne z głównym celem nowej podstawy programowej, którym jest wprowadzenie powszechnego nauczania programowania, czyli  kompetencji kluczowej XXI wieku.

Dlaczego to jest ważne?

Umiejętności programowania są niezwykle ważne dla przyszłości rynku pracy. 
Według Grand Coallition for Digital Jobs, siła robocza w sektorze związanym z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi stanowiła w 2011 r. w Europie 6,67 miliona osób, co stanowi jedynie 3,1% osób zatrudnionych w Europie. Komisja Europejska alarmuje, że do 2020 roku zabraknie 900 tys. specjalistów w tej dziedzinie.

Źródło: https://codeweek.org.pl/o-projekcie/


Zatem:

W pierwszym połroczu 2017/2018 intensywnie włączyliśmy się w następujące akcje:

Computer Science Education Week - Tydzień Edukacji Informatycznej.

W ramach tego tygodnia przeprowadzane jest na całym świecie wydarzenie HOUR of CODE.

Godzina Kodowania to akcja globalna, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.

Uczniowie z DWÓJKI włączyli się do międzynarodowego grona młodych programistów i na lekcjach informatyki próbowali swoich sił stawiając pierwsze kroki m.in. w tematach Star Wars i Minecraft!

 

 

Code Week – Europejski Tydzień Kodowania

Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

Warsztaty, szkolenia, debaty i różne inne wydarzenia, które odbywają się w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, także w Polsce, mają służyć zachęcaniu do nauki kreatywnego programowania. 
Tydzień Kodowania jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, wykształcenia, płci, etc. 
Każdy może zacząć się uczyć programowania i nabyć nowe kompetencje związane z kodowaniem. Chodzi o to, żeby pokazać, że kodowanie nie jest zarezerwowane dla wybranych i każdy może się go nauczyć.

 

 

„Uczymy dzieci programować” – czyli zajęcia kodowania dla najmłodszych uczniów szkoły.

W naszej szkole już pierwszoklasiści wiedzą czym jest KOD i jak sprawić by ich ROBOT - #OZOBOT wykonywał polecenia!

Szkoła Podstawowa nr 37 zakupiła 4 roboty – OZOBOTY – dzięki, którym już siedmiolatkowie mogą stawiać pierwsze kroki w kodowaniu! czyli mały, ale bardzo inteligentny robot, którego programujemy!

 

22405986 1478502245561012 2759881716021263313 n

 

U Nas - Edukacja informatyczna jest przez wielkie "O" jak #OZOBOT !
Czyli świetna zabawa uruchamiająca kreatywne myślenie! 

OZOBOTY między innymi, szukały prezentów ukrytych w workach Mikołajów, planowały drogę szkoły, wybrały się w podróż do Paryża!

 


Wszystko to oczywiście połączone było z świetną zabawą!

https://www.facebook.com/SP37wZabrzu/videos/1501548753256361/

 

23319408 1500827133328523 8463518297324202036 n

 

U źródeł programowania – projekt, który jest realizowany przy współpracy z ogólnopolskim projektem edukacyjnym - Mistrzowie Kodowania

 

16406925 1322858931108966 6522640657265664626 n
Zajęcia odbywają się w soboty i prowadzi je mgr inż. Przemysław Śmiejek - nauczyciel Informatyki w ZSO nr 5.

 

 

http://mistrzowiekodowania.pl/

https://code.org/

http://codeweek.eu/

https://www.facebook.com/UZrodelProgramowania/

 

Mamy nadzieję, że nasze działania spowodują, że słowa kodowanie, programowanie, algorytm zostaną odczarowane, przestaną wywoływać lęk a nasi uczniowie w przyszłości łatwiej odnajdą się na wymagającym rynku pracy!

 

Opracowała: Katarzyna Kwiatek-Grabarska, nauczyciel Edukacji Informatycznej i Informatyki.


"CYBERNAUCI" w Dwójce!

Już niebawem rozpoczną się w naszej szkole profesjonalne warsztaty dla całej społeczności szkolnej, które zrealizowane będą w ramach ministerialnego Programu #Cybernauci !

Cybernauci to kompleksowy projekt kształtowania bezpiecznych zachowań w sieci” to nowy projekt szkoleniowy realizowany przez fundację Nowoczesna Polska w partnerstwie z Collegium Civitas.

Głównym działaniem w projekcie jest realizacja warsztatów z uczniami, rodzicami i nauczycielami szkół wszystkich poziomów w całej Polsce.

Głównym celem projektu jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa korzystania z sieci przez dzieci i młodzież, a także ich rodziców, opiekunów i nauczycieli. Do osiągnięcia celu przyczyni się realizacja warsztatów w szkołach w całej Polsce dla wszystkich grup docelowych. Dodatkowo przygotowaliśmy materiały uzupełniające przygotowane z myślą o wszystkich odbiorcach.

zal3

Opracowała: Katarzyna Kwiatek-Grabarska